يکي از ارزانترين و تاثيرگذارترين روش هاي تبليغات اينترنتي، " ايميل مارکتينگ " است که به صورت کاملا هدفمند به پيشرفت در کسب و کار اينترنتي، کمک ميکند.


اگر از ايميل مارکتينگ درست و اصولي استفاده کنيم، مي توانيم فروش خود را افزايش دهيم و تعامل قابل قبولي بين همکاران ديگر و مشتريان خود برقرار کنيم.


ايميل مارکتينگ بازاريابي مستقيم خدمات و محصولات از طريق ارسال پيام هاي تجاري گروهي به افراد به وسيله ايميل است. به عبارت ديگر هر ايميل ارسالي به مشتريان بالقوه يا بالفعل مي تواند نوعي از ايميل مارکتينگ باشد.
اکنون ايميل مارکتينگ در بسياري از کشور ها جايگزين روش هاي پر قدرت بازاريابي سنتي مستقيم، از طريق ارسال نامه يا فکس شده است، با اين تفاوت که ايميل مارکتينگ نسبت به شيوه هاي سنتي بازاريابي مستقيم سريع تر، کم هزينه تر، تاثير گذارتر و قابل سنجش تر است.
امروزه اغلب افراد داراي يک آدرس ايميل هستند و اصولا به صورت مرتب و مداوم ايميل هاي ورودي خود را مشاهده مي کنند.


اما ايميل مارکتينگ اگر درست انجام شود مي تواند به کسب و کارها کمک کند ارتباط خوبي را با مشتريانشان برقرار کنند، آنها را از آخرين اخبار شرکت و پيشنهادهاي فروششان مطلع کنند و تبليغاتي اختصاصي و شخصي براي مشتريان خود بفرستند.


ما اين اصول و قواعد را براي شما مي گوييم تا قبل شروع کار به آن توجه داشته باشيد:



  • تعيين هدفي مشخص


در هر شغلي مشخص کردن هدف باعث افزايش موفقيت و پيشرفت ميشود. پس شما بايد خوب فکر کنيد تا هدف مورد نظر خود را پيدا کنيد ت بتوانيد محتواي خود را توليد و عرضه کنيد.



  • انتخاب عنوان ايميل


در انتخاب عنوان دقت کنيد، عنوان ايميل ميتواند مخاطب را براي  خواندن ايميل جذب کند. زيرا ممکن است عنوان ايميل باعث به وجود آوردن ابهام و گمراهي در ذهن مخاطب شود. براي پيشگيري از اين کار بهتر است ابتدا متن ايميل خود را بنويسيد، سپس عنواني که صراحت و شفافيت داشته باشد  و با  موضوع ايميل مطابقت داشته باشد را انتخاب کنيد تا مخاطب به محتواي ايميل شما توجه کند.



  • تهيه ليست ايميل


عامل شکست در ايميل مارکتينگ اين است که ليست ايميل خريداري شده ممکن است مرتبط با مخاطب بازار هدف شما نباشد. خودتان بايد ليست ايميلتان را تهيه کنيد.


وقتي مشتري ايميل خود را با رضايت به شما ميدهد، به اين معني نيست که شما با ارسال ايميل هاي مکرر مشتري را بمباران ايميل کنيد.


بايد براي ارسال ايميل برنامه ريزي کنيد و در ساعت و زمان خاص اقدام به ارسال ايميل کنيد. مثلا شرکت هاي بزرگ و حرفه اي در روز فقط يک ايميل براي مخاطبان خود ارسال مي کنند. براي مديريت و برنامه ريزي بهتردر اين زمينه مي توانيد از سايتهاي تبليغات اينترنتي مشاوره بگيريد.



  • نوشتن متن ايميل و بازخواني آن قبل از انتشار


متن ايميل را خودتان بنويسيد در اين صورت مي توانيد تمام موارد و نکاتي را که در نظر داريد درمتن ارسالي ذکر کنيد.


به اين نکته توجه داشته باشيد که هميشه در انتهاي متن ايميل، راههاي ارتباطي خود را مانند آدرس سايت، شماره تلفن و فکس و . بنويسيد. سعي کنيد در نوشتن متن ايميل فقط موضوع تبليغاتي نداشته باشيد و بيشتر ايميل هاي خود را به موضوعات آموزشي، مقاله هايي در زمينه خدمات و فعاليت خود اختصاص دهيد و در اين بين گريزي به تبليغات هدفمند خود داشته بزنيد .



  • به متن و نوشتار ايميل دقت کنيد


به زبان محاوره و دوستانه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنيد . زيرا در اين حالت مخاطب با شما و محتواي ايميل ارتباط نزديکتري برقرار خواهد کرد. مثلا متن ايميل هاي ارسالي از طرف شرکتهاي بزرگ تبليغات اينترنتي هميشه به زبان غير رسمي است. اين يکي از عوامل مهم موفقيت اين شرکت ها تلقي ميشود.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ايميل ,کنيد ,مارکتينگ ,مخاطب ,داشته ,برقرار ,ايميل مارکتينگ ,ارسال ايميل ,محتواي ايميل ,ايميل کنيد ,تبليغات اينترنتي ,توجه داشته باشيد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

چشم، گوش، حلق، بینی مشاوره روانشناسی گیلان زندگی مُوَقَت فاطمه دخت بازخوانی و بازنگری Mike آهنگ پیشواز ایرانسل | کد پیشواز همراه اول Kelly مقاله و پایان نامه حسابداری