در مقاله قبل گفتيم که يکي از ارزانترين و تاثيرگذارترين روش هاي تبليغات اينترنتي، " ايميل مارکتينگ " است که به صورت کاملا هدفمند به پيشرفت در کسب و کار اينترنتي، کمک ميکند.
اگر از ايميل مارکتينگ درست و اصولي استفاده کنيم، مي توانيم فروش خود را افزايش دهيم و تعامل قابل قبولي بين همکاران ديگر و مشتريان خود برقرار کنيم.
همانطور که گفتيم روش ايميل مارکتينگ داراي اصول و قواعدي است، ما اين اصول و قواعد را براي شما مي گوييم تا قبل شروع کار به آن توجه داشته باشيد:
در هر شغلي مشخص کردن هدف باعث افزايش موفقيت و پيشرفت ميشود. پس شما بايد خوب فکر کنيد تا هدف مورد نظر خود را پيدا کنيد ت بتوانيد محتواي خود را توليد و عرضه کنيد.
در انتخاب عنوان دقت کنيد، عنوان ايميل ميتواند مخاطب را براي خواندن ايميل جذب کند. زيرا ممکن است عنوان ايميل باعث به وجود آوردن ابهام و گمراهي در ذهن مخاطب شود. براي پيشگيري از اين کار بهتر است ابتدا متن ايميل خود را بنويسيد، سپس عنواني که صراحت و شفافيت داشته باشد و با موضوع ايميل مطابقت داشته باشد را انتخاب کنيد تا مخاطب به محتواي ايميل شما توجه کند.
عامل شکست در ايميل مارکتينگ اين است که ليست ايميل خريداري شده ممکن است مرتبط با مخاطب بازار هدف شما نباشد. خودتان بايد ليست ايميلتان را تهيه کنيد.
وقتي مشتري ايميل خود را با رضايت به شما ميدهد، به اين معني نيست که شما با ارسال ايميل هاي مکرر مشتري را بمباران ايميل کنيد.
بايد براي ارسال ايميل برنامه ريزي کنيد و در ساعت و زمان خاص اقدام به ارسال ايميل کنيد. مثلا شرکت هاي بزرگ و حرفه اي در روز فقط يک ايميل براي مخاطبان خود ارسال مي کنند. براي مديريت و برنامه ريزي بهتردر اين زمينه مي توانيد از سايتهاي تبليغات اينترنتي مشاوره بگيريد.
متن ايميل را خودتان بنويسيد در اين صورت مي توانيد تمام موارد و نکاتي را که در نظر داريد درمتن ارسالي ذکر کنيد.
به اين نکته توجه داشته باشيد که هميشه در انتهاي متن ايميل، راههاي ارتباطي خود را مانند آدرس سايت، شماره تلفن و فکس و . بنويسيد. سعي کنيد در نوشتن متن ايميل فقط موضوع تبليغاتي نداشته باشيد و بيشتر ايميل هاي خود را به موضوعات آموزشي، مقاله هايي در زمينه خدمات و فعاليت خود اختصاص دهيد و در اين بين گريزي به تبليغات هدفمند خود داشته بزنيد .
به زبان محاوره و دوستانه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنيد . زيرا در اين حالت مخاطب با شما و محتواي ايميل ارتباط نزديکتري برقرار خواهد کرد. مثلا متن ايميل هاي ارسالي از طرف شرکتهاي بزرگ تبليغات اينترنتي هميشه به زبان غير رسمي است. اين يکي از عوامل مهم موفقيت اين شرکت ها تلقي ميشود.
درباره این سایت