متاسفانه بسياري از شرکت هاي صنعتي هنوز نتوانسته اند ارتباط مستقيمي بين کسب و کار خود و ايميل مارکتينگ ايجاد کنند. اگرچه اين روش تبليغاتي ممکن است براي خرده فروشان و کسب و کارها کوچک ترموثر باشد اما کارايي زيادي براي کسب و کارهاي صنعتي که چرخه خريد و فروش آن ها طولاني است ندارد.
البته استثناهايي مانند فروش مواد مصرفي و تعويض قطعات صنعتي نيز وجود دارد که در آن يک ايميل تبليغاتي مي تواند بسيار کارآمد واقع شود. مانند نمايندگي ها و يا خدمات پس از فروش کالاهاي صنعتي.
مطالعات نشان مي دهد که تبليغات صنعتي از طريق ايميل مارکتينگ بازگشت سرمايه اي چندين برابر است. مسلم است که اين آمارها فقط مختص بخش صنعت نيستند، بلکه نشان مي دهد اگر از ايميل مارکتينگ به درستي استفاده شود چه تاثير بسزايي را بر بالابردن فروش و افزايش تعداد مشتريان کسب و کارها خواهد دااشت.
Bill of Materials در اين جا به معناي ليستي از مهم ترين مواد مصرفي در ايميل مارکتينگ صنعتي کاربرد دارد که عبارتند از:
توجه داشته باشيد که اگر گزينه خلاقيت در اين ليست وجود ندارد به اين معنا نمي باشد که موضوع بي اهميتي است، بلکه دليل نبود آن اين است که در کسب و کارهاي صنعتي خلاقيت نقش کمرنگ تري نسبت به سه جزء بالا دارد. مهندسين و خريداران صنعتي به محتواي با کيفيت بهتر پاسخ مي دهند تا يک ايميل با طراحي و ديزاين خلاقانه.
شما ممکن است در ابتدا براي وسعت بخشيدن به تبليغات خود يک ليست ايميل را با عجله خريداري کنيد و با اين تفکر که چند قدمي را جلو افتاده ايد مقداري هزينه صرف ليستي بي فايده و مضر کنيد. ولي پيشنهاد ما به شما اين است که اين کار را انجام ندهيد و سر فرصت ليست ايميل مختص به خود را جمع آوري کنيد. بهتر است بدانيد که ليست ايميل منحصر به فرد مهم ترين بخش استراتژي در ايميل مارکتينگ صنعتي مي باشد.
اکثر شرکت ها به دنبال چيزي هستند که امروز مي خواهند آن را به فروش برسانند، آن ها کمتر به آنچه که مشتري به دنبال خريد آن است فکر مي کند. بهتر است قبل از هر اقدامي با ارائه محتواي با ارزش اعتماد مشتري را به خود جلب کنيد و سپس شروع به فروش خدمات و محصولات خود کنيد.
پيشنهاد ما به شما اين است که از قانون طلائي 70 | 30 پيروي کنيد. 70% آموزش و 30% فروش.
از شواهدي که در تاريخ ايميل مارکتينگ بارها اتفاق افتاده استفاده کنيد و به سراغ ارائه دهندگان نرم افزار و خدمات ايميل مارکتينگ ارزان قيمت نرويد. البته بعضي از ارائه دهندگان سرويس هاي گران قيمت نيز ممکن است شما را به دام بياندازند، آنچه که اهميت زيادي دارد محتواي ايميل شما مي باشد.
در ادامه به يکي از يافته هاي جالبي پرداخته شده است. مطالعات نشان مي دهد که اگر محتوايي از ديد يک متخصص با ارزش و کارآمد تشخيص داده شود بدون شک آن فرد به دنبال عضويت در ليست ارسال کننده آن محتوا خواهد گشت.
اخيرا متوجه يک ارتباط کاملا مستقيم بين فيلدهاي فرم ثبت نام سايت ها و مقاومت کاربران در پر کردن فرم ها شديم. تلاش براي درست کردن يک فرم بسيار با کيفيت و دقيق با ساختارهاي استادندارد در يک سايت کاملا حرفه اي ممکن است در قدم اول به جاي جذب مخاطب، باعث ترک او از سايت شود. وب فرم ها هرچه ساده تر و راحتتر باشند، بيشتر پر مي شوند. براي آن که برخي داده هاي جا مانده مشتريانتان را بدست آوريد و جاهاي خالي مشخصات آن ها را پر کنيد، به جاي اجبار آن ها به پر کردن فيلدهاي فرم ثبت نام بهتر است به مرور زمان و با استفاده از شبکه هاي اجتماعي و پروفايل هاي ديگر مثل LinkedIn آن اطلاعات را از هر مشتري بدست آوريد. تصوير زير که نتايج تحقيق در همين زمينه است، صحت تجربيات جديد ما را بيان مي کند.
همين تحقيقات نيز نشان داده است زماني که تعداد فيلد هاي يک فرم ثبت نام از 11 فيلد به 4 فيلد کاهش پيدا مي کند، 160% نرخ ثبت نام سرنخ ها در آن فرم بالا مي رود بدون آن که کيفيت اطلاعات سرنخ ها پائين بيايد. بنابراين موضوع است که اهميت طراحي صفحه فرود و يا landing page که سرنخ ها و کاربران ايميل معمولا از طريق ايميل هاي تبليغاتي به آن هدايت مي شوند، بسيار زياد است.
در هر حال ما کاملا اعتقاد داريم که ايميل مارکتينگ بايد تبديل به يک بخش جدايي ناپذير از استراتژي بازاريابي محتوا در حوزه صنعت شود.
درباره این سایت